Het is ok om geen fan van de zomer te zijn
De langste dag ligt alweer een week achter ons. Een week vol tropische dagen met temperaturen boven de 30 graden. Om maar eerlijk te zijn: ik ben al niet zo’n zomer‑lover en deze hittegolf hielp daar niet bepaald bij. Zengende, plakkerige warmte. Daar gedij ik niet goed in. In het buitenland heb ik er op één of andere manier minder moeite mee. Misschien omdat het daar vaak een droger type warmte is of omdat ik simpelweg in een andere (vacay) mode zit. De natuur verliest haar crisp en kleur. Alles wordt stoffig en loom. Zodra er een straaltje zon verschijnt trekken we massaal naar dezelfde plekken. Met z’n allen in één grote stroom. Een HSP-er zoals ik raakt daarvan uit balans. Ik behoud graag (mijn eigen) ruimte :-)






Maak jouw eigen website met JouwWeb